| Agnieszka Ryżyńska

Jak wyglądają początki współpracy z Panel Serwis?
Mimo że uwielbiamy nowe technologie i stale śledzimy
rozwój branży sprzątającej, pod pewnym względem w Panel Serwis jesteśmy nieco
staromodni. Stawiamy na wierność. Jak to się objawia? Długotrwałymi relacjami.
Stawiamy na inwestycję w kadry i długofalową współpracę z kontrahentami. Z dumą
mówimy o tym, że nasi klienci zostają z nami na lata. Jednakże ta współpraca kiedyś musi się
zacząć.
Jak wygląda współpraca z klientem krok po kroku?
Rozpoznanie potrzeb klienta
Rodzaj obiektu
Kiedy zgłasza się do nas nowy klient, zaczynamy od poznania
jego potrzeb. Musimy wiedzieć, z jakim obiektem mamy do czynienia. To
oczywiste.
Indywidualne potrzeby klienta
Następnie musimy rozeznać się w tym, co jest ważne dla
naszych klientów, ich pracowników i ich... klientów. Można dbać o dwa hotele z
taką samą ilością gwiazdek i nastawione na podobne grupy odbiorców, ale nie
można traktować tych obiektów identycznie.
Każda firma ma swoje własne wymagania i priorytety, a do
nas należy ich poznanie i uwzględnienie.
Ocena obiektu
Kolejnym krokiem jest nasza ocena obiektu. Wiemy, co jest
ważne dla kontrahenta i na czym mu zależy. Jednakże jako Panel Serwis mamy
swoje standardy. W oparciu o wiedzę i doświadczenie nasi specjaliści proponują
działania, które trzeba będzie podjąć, dbając o konkretny obiekt.
Klient może nie wiedzieć, jakich dokładnie usług potrzebuje,
ale z pewnością wie, jaki efekt chce osiągnąć. Jakimi środkami? To już nasza
rola! Polimeryzacja powierzchni podłóg? Konserwacja posadzek metodą padów
diamentowych? Nie musisz znać tych pojęć. W rozmowie z klientem nie posługujemy
się technicznym, specjalistycznym językiem, ale – realizując warunki umowy – wykorzystujemy
specjalistyczny sprzęt i środki.
Ustalenie harmonogramu prac
Każdy obiekt wymaga odpowiedniego harmonogramu prac.
Wszystkie czynności wykonywane w danej lokalizacji muszą być wcześniej
zaplanowane. Dodatkowo należy przemyśleć częstotliwość ich wykonywania, np. w
dbając o powierzchnię biurową, każdego dnia wycieramy blaty biurek.
Dobór kadry
Dobór kadry jest bardzo ważnym krokiem. Wybierając
odpowiednich pracowników, uwzględniamy
rodzaj obiektu, zakres wykonywanych w nim czynności oraz harmonogram
prac. Inne osoby specjalizują się w utrzymaniu hoteli, a inne pracują na halach
produkcyjnych. Wybierając pracowników do realizacji danej umowy, uwzględniamy
także usługi specjalistyczne, które są zawarte w umowie, obsługę
niestandardowego sprzętu oraz doświadczenie pracowników.
Audyt czynności
Charakteryzuje nas wysoka jakoś świadczonych usług – standard
poniżej którego nie schodzimy. Dlatego wdrożyliśmy audyty wewnętrzne,
ułatwiające nam kontrolę nad realizacją zapisów umowy. Ufamy naszym
pracownikom, a audyty pozwalają nam wszystkim utrzymywać odpowiedni standard i
na bieżąco wskazywać obszary do ewentualnej poprawy.
Stały kontakt
Świadczymy usługi sprzątające na terenie całego kraju. Aby
ułatwić naszym klientom kontakt z nami i umożliwić budowanie wartościowych i
trwałych relacji na linii Panel Serwis – kontrahent, wydzieliliśmy operacyjnie
dwa makrookręgi – Wschodni i Zachodni. Nad każdym z nich pieczę trzyma dyrektor
regionalny wraz z kadrą operacyjno-kierowniczą, realizującą zadania na danym
obszarze geograficznym.
Jak widać, nie wystarczy zatelefonować do nas, aby podpisać z nami umowę. Powierzając firmie sprzątającej utrzymanie obiektu, nie tylko zlecamy jej przywrócenie czy utrzymanie czystości, lecz także oddajemy w jej ręce środowisko pracy naszych ludzi i miejsce, w którym spotykamy się z naszymi klientami.
To nasz biznesowy dom – dbajmy o
niego jak o ten rodzinny.